5-sterren vakantiepark Mölke biedt verschillende faciliteiten, waaronder een bowlingbaan, bootverhuur en een partycentrum, en wil het zo makkelijk mogelijk maken voor hun gasten om alles online te boeken. De enige optie die Mölke goed vond passen bij hun activiteiten was de planning software van Briq Bookings. En die hadden ze heel snel nodig toen het park weer open mocht.
50%
Stijging van de gemiddelde orderwaarde
49%
Online boekingen
25%
Optimalisatie van capaciteit
Door COVID-19 werd het opeens verplicht bij te houden hoeveel mensen er aanwezig waren en werd het noodzakelijk om vooraf toegangskaarten te verkopen.
“De implementatie met Briq was binnen een dag geregeld. We hadden hun planning software nodig… en de volgende dag was het up and running en kregen we online boekingen binnen,” zegt online marketeer Anne Venema.
Voordat Mölke werkte met Briq Bookings werden de bowlingbanen, de escape room en kinderfeestjes voornamelijk per telefoon geboekt. Met vier bowlingbanen die de hele dag open waren was dit een grote belasting voor de receptie. Alle reserveringen moesten handmatig in het systeem worden ingevoerd.
“Het is geweldig dat dit nu digitaal kan. Het online reserveringssysteem heeft geleid tot veel minder administratie en bespaart tijd aan onze kant. Daar komt bij dat het planbord van Briq voor al onze medewerkers eenvoudig te begrijpen is. Sterker nog, er worden geen fouten meer gemaakt.”
De medewerkers van Mölke kunnen nu eenvoudig in de gaten houden wie er wanneer komt en welke extra’s er zijn geboekt in de webshop van Mölke.
Mölke heeft gaandeweg meer activiteiten toegevoegd aan de Briq webshop en is van plan om binnenkort ook hun Finse grillhuisje en andere activiteiten via de webshop aan te bieden. Op deze manier kunnen gasten eenvoudig online hun ervaringen boeken.
Begin oktober heeft Anne ook kinderfeestjes toegevoegd aan hun webshop, omdat het erg gemakkelijk is om nieuwe activiteiten in de webshop aan te bieden. Op de allereerste dag dat de kinderfeestjes online kwamen, ontving Mölke al vier boekingen.
En omdat Mölke nu enorm veel tijd bespaart op online boekingen, kan Anne eindelijk advertenties op de kinderfeestjes plaatsen. Voorheen was dit geen mogelijkheid.
De samenwerking met Booking Experts die op de planning staat is ook voor Mölke goed nieuws. Veel faciliteiten worden immers gebruikt door parkgasten.
“Het wordt heel makkelijk als de rekening voor bowlen op de rekening van het vakantiepark kan worden gezet. En als de reserveringssystemen gekoppeld zijn is het veel makkelijker om te zien welke gasten wat geboekt hebben en wordt het ook makkelijker om extra’s te verkopen.”
“De combinatie van online boekbaar zijn, klantvriendelijkheid en gebruiksvriendelijkheid maakt dat ik Briq Bookings aan iedereen aanbeveel.”
Anne stelt dat er weinig vergelijkbare online reserveringssystemen te vinden zijn waarmee je zo gemakkelijk meerdere activiteiten online boekbaar kunt maken. Maar waar ze vooral gecharmeerd van is, is de klantenservice van Briq.
“Elke keer als ik een vraag heb, word ik binnen 5 minuten geholpen en krijg ik direct antwoord. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.”
Wil je meer klantgericht en datagedreven werken, tijd besparen op boekingen, jouw gemiddelde boekingswaarde verhogen en de beste arrangementen met meerdere activiteiten aanbieden?
Start dan met het reserveringssysteem en de planning software van Briq.
Copyright © 2016-2022 Briq Bookings BV. Headquarters: Utrecht, The Nederlands. Alle rechten voorbehouden.