Het meest succesvolle vrijetijdscentrum van de regio worden gaat niet over één nacht ijs. Een slim online reserveringssysteem blijkt de sleutel tot succes te zijn. Bij Gamecity begrijpen ze dat als geen ander.
20%
meer boekingen
70%
online boekingen
25%
boekingen buiten openingstijden
Eerst een heat karten, dan iets eten en vervolgens een potje lasergamen. Toen Gamecity Zoetermeer in 2017 zijn deuren openden, konden gasten deze activiteiten alleen telefonisch of per e-mail boeken. Inmiddels is dat helemaal anders. In een paar klikken boeken hun gasten een dagje uit met zelfgekozen activiteiten of een compleet arrangement. Alles wordt online geregeld.
Voorheen waren er soms tien telefoontjes nodig om tot één offerte te komen. Nu komen boekingen automatisch binnen op elk moment van de dag en zijn het er ook nog eens meer. Dat scheelt enorm veel tijd, zowel voor de gasten als voor Gamecity. Bovendien staan alle boekingen nu in een online overzicht en zijn ze eenvoudig uit te breiden of aan te passen.
Vroeger was de zomer een rustige periode voor Gamecity, maar sinds de focus ligt op online boekingen en marketing behoren die stille periodes tot het verleden. Het e-commerce systeem werd onder de loep genomen en succesvolle Google Ads campagnes werden gestart. In drie maanden tijd steeg de omzet met 20% en nu heeft Gamecity ook drukke zomers.
Wil je meer klantgericht en datagedreven werken, tijd besparen op boekingen, jouw gemiddelde boekingswaarde verhogen en de beste arrangementen met meerdere activiteiten aanbieden?
Start dan met het reserveringssysteem en de planning software van Briq.
Copyright © 2016-2022 Briq Bookings BV. Headquarters: Utrecht, The Nederlands. Alle rechten voorbehouden.